Foto gemaakt door: Paulien de Gaaij Fotografie

Ik leer jou hoe je een boeiende en waardevolle workshop geeft, zodat je een goede upsell kunt doen en meer klanten krijgt!

Wil jij de hele wereld laten weten, welk probleem jij kunt oplossen vanuit jouw bedrijf? Wil je jouw kennis delen met zoveel mogelijk mensen en daar ook geld mee verdienen? Wil jij echt de stap zetten om zichtbaar te worden, jouw expertstatus te laten zien, zodat mensen naar jou toe komen voor hulp zonder dat je met je diensten hoeft te leuren? Door het geven van waardevolle workshops met een succesvolle upsell kun je sneller je bedrijf laten groeien, zodat jij kunt doen wat je het liefste doet!

Zeg eens eerlijk:

  • Wil jij een waardevolle workshop geven, zodat je niet meer hoeft te verkopen?
  • Vind je het lastig om te bepalen welke waarde je beter wel en niet kunt delen?
  • Wil jij als expert in jouw vakgebied gezien worden?
  • Geef jij workshops, maar vind je het lastig om een upsell te doen?
  • Wil jij klanten vanuit je workshops zonder te hoeven verkopen?

In deze online training leer ik jou:

  • waarom het belangrijk is om waarde te delen, zodat je niet hoeft te verkopen;
  • hoe je die waardevolle informatie het beste kunt delen;
  • wat er voor nodig is om een succesvolle upsell te doen;
  • hoe de deelnemers in je workshop klant bij je worden zonder te pushen.

Mijn eerste ervaring voor een groep.....

Als 12-jarige, onbevangen tiener vond ik het niet zo spannend om een groep kinderen te leren zwemmen. Ik trok mijn eigen plan en leerde de kinderen wat ze moesten leren. Die houding had ik echter niet, toen ik mezelf, net afgestudeerd aan een managementopleiding, ineens voor een klas vol opgeschoten tieners terugvond. Wat zouden ze van me denken, hoe moet ik een les opbouwen, hoe zorg ik dat zij leren, wat ik hen moet leren? Hoe houd ik de aandacht vast? Met een hoofd als een boei en rode vlekken in mijn nek stond ik daar die eerste weken voor de klas. Maar algauw leerde ik hoe het werkte. De les stond of viel met een goede voorbereiding, een logische opbouw en een aantal elementen om de aandacht vast te houden en de leerstof over te dragen. En zo werkt het ook met het geven van workshops. Als je een goed plan hebt, met waardevolle informatie om te delen, willen de deelnemers meer van je. Tenminste, als je ze laat weten waar je ze mee kunt helpen. Je zult dus een upsell moeten doen. En een upsell doen is niet hetzelfde als verkopen, vergis je daar niet in! Deelnemers worden klant, omdat zij er van overtuigd zijn geraakt tijdens jouw workshop, dat jij hen kunt helpen!

De essentie van een boeiende workshop is het delen van waardevolle informatie

Veel ondernemers zijn echter bang om te veel waarde te delen, met het idee dat de deelnemers dan geen klant worden. Met deze denkwijze maak je echter een belangrijke fout. Jij moet waarde leveren, om het vertrouwen van je potentiële klanten te winnen. Vertrouwen in jou als persoon en vertrouwen in jou als expert. Dus als jij geen waarde deelt, wordt die deelnemer geen klant. En als je geen klanten hebt, kunnen dit ook geen klanten blijven!

Geef daarom workshops met veel waarde, zodat je het vertrouwen krijgt.

Voordat ik Boeiende Workshops heb opgericht, heb ik een paar jaar als gewichtsconsulent gewerkt. En juist het geven van workshops zorgde voor klanten in mijn praktijk. Tenminste, ik kreeg klanten toen ik eenmaal doorhad dat ik ook een upsell moest doen. En belangrijker nog: toen ik wist hoe ik een upsell kon doen zonder te verkopen.  

Door mijn achtergrond in het onderwijs, de topsport en de scholing die ik heb gehad op het gebied van het ontwikkelen van lesmateriaal en trainingen, was het voor mij een logische stap om in mijn praktijk workshops te ontwikkelen en verzorgen die didactisch goed in elkaar zitten, zodat de deelnemers ook echt iets leren. Dat zag ik ook terug bij collega’s, als zij met behulp van mijn tips en adviezen een workshop gaven.

Toen ik uiteindelijk meer bezig was met het coachen van collega’s dan met het begeleiden van cliënten, heb ik mijn praktijk als gewichtsconsulent stopgezet en ben ik me volledig gaan richten op het geven van workshoptraining. En ik krijg regelmatig een appje of een telefoontje van iemand die een workshop heeft gegeven, dat het echt werkt om workshops te geven! Dat het nieuwe klanten oplevert. Hoe lijkt je dat? Je geeft een workshop en je krijgt klanten. Zou jij dat ook willen? Wil jij je ook als expert laten zien, zodat deelnemers weten dat ze bij jou moeten zijn om hun vraag of probleem aan te pakken? Dat kan!

Doe mee met deze online training en ik leer je hoe je dit aanpakt!

Foto gemaakt door: Paulien de Gaaij Fotografie

Een goede workshop waarmee je klanten krijgt is logisch opgebouwd, biedt waarde en is van begin tot einde boeiend.

Ik leer je met dit online programma Meer klanten door waardevolle workshops hoe jij als expert op de voorgrond kunt treden met een waardevolle workshop. Ik leer jou hoe je een workshop logisch opbouwt en hoe je vervolgens klanten krijgt vanuit  jouw workshop, zonder te hoeven verkopen!

Aan die gladde verkooppraatjes heb ik zelf ook een hekel. Ik wil gewoon andere ondernemers stap voor stap leren hoe ze een waardevolle, goed opgebouwde workshop kunnen geven waarmee ze klanten krijgen, zonder allerlei mooie beloftes. Want kennis delen is het mooiste wat er is!

Ik geloof dat iedereen een waardevolle workshop kan geven en dat dit een geweldige manier is om klanten te krijgen.  Het is dan ook mijn doel om ondernemers die dit nog lastig vinden daarbij te ondersteunen. Door hen te leren hoe zij met hun eigen boeiende workshop hun expertstatus kunnen vergroten en daardoor zichtbaarder worden en meer klanten krijgen. Want ik gun het iedereen om op deze manier met minder tijd en moeite een bloeiend bedrijf op te bouwen.

Je kunt gerust zijn: je mag het ‘zelluf’ doen. Dat doe ik namelijk ook! Als 2-jarige wilde ik al alles ‘zelluf’ doen en dat is er nooit meer uitgegaan. Alleen weet ik inmiddels wel, dat het soms gewoon fijn en nodig is om even de hulp van een ander in te schakelen, om niet teveel kostbare tijd verloren te laten gaan.

Dus jij bepaalt de inhoud van jouw workshop, ik sta alleen aan de zijlijn om je te coachen en bij te sturen, zodat jij een maximaal resultaat behaalt met jouw eigen boeiende workshop!

Hoe is deze training opgebouwd?

De online training bestaat uit 5 modules met steeds een ander thema. De modules zijn opgebouwd uit korte video’s, werkbladen en pdf’s met extra informatie.  De modules zijn:

Module 1: Doel bepalen

Module 2: Doelgroep kiezen

Module 3: Opbouw workshop / de start

Module 4: Hoe bouw je het verhaal op / waarde leveren

Module 5: Workshop afsluiten, hoe doe je een goede upsell?

De modules komen allemaal tegelijkertijd tot je beschikking, zodat je gewoon in je eigen tempo aan de slag kunt. Je hoeft dus niet steeds te wachten, totdat er een nieuwe module wordt vrijgegeven. 

Wat zeggen anderen over deze training?

Deze training geeft echt inzicht in het opbouwen van een workshop of webinar. Irma biedt structuur, ze motiveert je en de hele training is prima opgebouwd. De video’s waren voor mij van grote toegevoegde waarde, heel fijn, motiverend en prima van lengte. Ook de opdrachten vormen een goede ondersteuning in het hele proces.

Carin Smeets, Praktijk Smeets

Deze training heeft me het vertrouwen gegeven hoe ik mijn workshops beter kan indelen. Ik weet nu beter hoeveel informatie ik in een workshop kan delen. De video’s zijn positief, lekker kort en duidelijk. Persoonlijk vind ik het fijn dat alle verschillende onderwerpen in 1 module in aparte video’s staan. Ook de vraag- en antwoordsessies en de 1-op-1 begeleiding heb ik als heel positief ervaren. Irma denkt echt mee bij wat jij nodig hebt voor jouw workshop!

Annemieke Augusteijn, Mijn Superkracht

Bij deze training is inbegrepen:

  • 5 modules met verschillende thema’s
  • Videolessen
  • kennisdocumenten
  • Praktische opdrachten / werkbladen
  • 1 x Q&A – sessie
  • Besloten Facebookgroep
  • 2 x 30 minuten individuele coaching (online)

Voor de Q&A-sessies krijg je een uitnodiging om daar aan deel te nemen.  De individuele coaching kun je zelf inplannen. Instructies hiervoor ontvang je als je met de training bent gestart. Je kunt de coaching inplannen tot 3 maanden na betaling van de training.

De investering voor deze training is € 295,-  excl. BTW. *

Op deze training zijn de algemene voorwaarden van Boeiende Workshops van toepassing.

Wil je alleen toegang tot de online modules, zonder enige vorm van coaching (geen Q&A-sessies en geen individuele coaching)? Dan kun je deze Basic Online Training volgen voor € 195,- excl. BTW. *

Op deze training zijn de algemene voorwaarden van Boeiende Workshops van toepassing.